Här är min konversation med Transportstyrelsen:
Hej,
Det är placerandet på marknaden som är reglerat i lag.
Christer Bergström
Tekniksektionen
Transportstyrelsen
601 73 Norrköping
Från: Daniel - Nordic Powersport AB [
]
Skickat: den 22 november 2012 18:04
Till: Bergström Christer
Ämne: Re: CE Märkning Vattenskoter - Import
Hej
Tack för svaret, men om avsikten är att ta ut delar ur skotern och inte använda den?
Med vänlig hälsning / Best Regards
Daniel
Nordic Powersport AB
www.jetskiparts.se
(+46) 0734 - 100 121
This e-mail transmission, including any attachments, is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. If you have received this transmission in error, or are not the named recipient(s), please notify <insert name or name of company> immediately by return e-mail and permanently delete this transmission, including any attachments.
22 nov 2012 kl. 07:56 skrev Bergström Christer:
Hej Daniel,
Som du säkert vet omfattas vattenskotrar av kraven om provning och CE-märkning. Lag (1996:18). Det innebär att det inte går att ta hem vattenskotrar från USA utan problem och att de kan bli stoppade i tullen och när de stoppas så är de enda alternativen att återexportera eller att låta förstöra dem.
För mer information se vår hemsida
www.transportstyrelsen.se/sv/Sjofart/Fri...t/Att-importera-bat/
Christer Bergström
Tekniksektionen
Transportstyrelsen
601 73 Norrköping
Från: Daniel - Nordic Powersport AB [
]
Skickat: den 20 november 2012 09:17
Till: Petersson Lina
Ämne: CE Märkning Vattenskoter - Import
Hej Lina,
Sökte dig nyss men fick inget svar så skickar ett mejl.
Jag vill importera två vattenskotrar från USA och de är därför inte CE-märkta, eftersom de är trasiga vill jag ta hem importera dom och ta ut delarna ifrån skotrarna.
Vad gäller då? Hur funkar det? Hur slipper jag problem i tullen?
Tullen har hänvisat till er.
Med vänlig hälsning / Best Regards
Daniel
Nordic Powersport AB
www.jetskiparts.se
(+46) 0734 - 100 121
This e-mail transmission, including any attachments, is intended only for the named recipient(s) and may contain information that is privileged, confidential and/or exempt from disclosure under applicable law. If you have received this transmission in error, or are not the named recipient(s), please notify <insert name or name of company> immediately by return e-mail and permanently delete this transmission, including any attachments.