Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Ny skoter till cruisingvecka i sommar. 11 år 6 månader sedan #43595

• fnm01001
  • fnm01001 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Jag och ett par kompisar är lite sugna på att köpa varsin skoter för att köra en vecka eller två i skärgården i sommar. En liten äventyrsresa. Kraven kommer ju att vara utrymme för packning, gärna skapligt bränslesnåla. Driftsäkerheten är ju också en viktig komponent, blir ju sjukt less om man får motorras mitt under trippen. Därför funderar jag lite på en skoter utan kompressor? Men samtidigt blir det ju inte så kul veckor på en tröttskoter. Har provat någon typ 200hk Yamaha förut och kan ju möjligen tänka mig en något tröttare maskin, alla fall lite :P Vi har tänkt att köpa varsin maskin och sedan sälja efter semestern, så någonstans runt 100 tusen tror jag att vi kan tänka oss, men kanske inte så mycket mer. Har kollat lite på Kawa LX160 och Yamahas modeller utan kompressor mellan 160-180 hk. Jag är ju lite mer av en gaspelle än polarna så det kanske blir lite olika maskiner.
Tacksam för tips och kloka synpunkter! :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Ny skoter till cruisingvecka i sommar. 11 år 6 månader sedan #43596

• minigranis
  • minigranis Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har väl inte så mycket matnyttigt egentligen att bidra med men jag var i liknande sits förutom att jag tänkte behålla maskinen i flera år.
Jag kollade på Kawa STX-15f en hel del men fick sedan uppfattningen att Ultra LX har ett bättre/bekvämare touring skrov så det avgjorde saken. Det står alltså en Ultra LX med 160 HK i garaget, har tyvärr bara provat den i 30 minuter förra helgen (lite kallt) så det är svårt att komma med något konkret utlåtande.
Hade en Yamma XLT-1200 innan med högkomp toppar och kolvar circus 155hk och den uppfattade jag som lite snabbare, men å andra sidan så släpade Kawan på 70 liter soppa när jag testade i helgen.

Ny skoter till cruisingvecka i sommar. 11 år 6 månader sedan #43597

• Jetskiparts
  • Jetskiparts Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 8
Hej

Vi har 2st GTI 130 2013 med 1 års garanti kvar till salu. Jag själv är van vid 215++ maskiner men tycker dessa GTI är riktigt roliga för prislappen och driftsäkerheten. Skönt med IBR och enkel back med.

Kanske ett alternativ?

Mvh
Daniel
Jetskiparts.se
Jetskiparts.se störst i Norden på vattenskoterdelar

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder