Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Polaris Freedom - Första vattenskotern 4 år 5 månader sedan #47928

• damoli
  • damoli Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Nyinflyttad uppe i Norrland ute i skogen fann jag kärleken i vintras, en Polaris 550 Sport Touring. Kom över denna pärla för 35K och jag hade väldigt trevligt med den i vintras. Nu har dock sista fläcken med snö på tomten smält bort och jag har lite motorabstinens. Tur som är, bor jag enbart några hundra meter från Storsjön! Jag har tittat på lite olika vattenskotrar och i ärlighetens namn försökt att hitta mig något billigt. Som Sjuksköterska tar det tid att spara och jag köper inget på avbetalning. Det behöver absolut inte vara något märkvärdigt, bara något man "kommer ut" med så är jag nöjd. Jag har hittat en Polaris "Freedom" för 39K med släp. Enligt säljare: bytt impeller, renoverad motor, bytt drivaxel. Tyvärr funkar ej tankmätare.

Då jag för det första är född med tummen mitt i handen så undrar jag först och främst om någon känner till någon verkstad som skulle serva en Polaris vattenskoter i Östersund? För den lär behövas servas varje år för att hålla, med tanke på mina dåliga kunskaper i motorer.

Sen undrar jag även vad ni mer erfarna tror mer generellt om denna? Den är ju lite gammal, men min snöskoter är jag nöjd med trots att den faktiskt verkar vara exakt lika gammal (ca 20 år!) som denna vattenskoter. Finns det något jag bör beakta?

Tacksam för svar!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder