Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Familjen som är destruktiva med saker dom äger... 15 år 10 månader sedan #19062

• f.an
  • f.an Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Efter mitt lilla batteriras under PWC har skotern mest stått. Har fått nytt batteri å allt det där och nu går skotern som den ska igen! Mer kan ni läsa här: www.guppa.se/index.php?option=com_jfusio...p&f=2&t=2337

Men i lördags skulle jag ut en sväng och eftersom jag inte har drag på min A4 så ringde jag pappa och frågade om jag kunde få låna hans S80. Visst det gick bra men han var på kontoret och skulle vara hemma på en stund.

Men tiden går och jag börjar fundera på att skippa dagens tur (svensk sommar ni vet... :mad2: ) men så ringer han och är lite nedstämd och säger:

- Jaa alltså du skulle inte kunna komma och hämta mig..? Det har hänt nått. Motorn började knacka och skramla, 2 sekunder senare lät det *RAS* och tog tvärstopp...

- Ehm, haha.. jaa visst kan jag det... :mad2:
Så jag drog och hämta han och assistancekåren fick bilen.

Troligtvis har väl kamremmen gått av så kolvar och ventiler har kommit lite för nära varandra. Volvo har bilen hos sig men inte hunnit kolla på den pga något som kallas helg.. Jag menar vadå..? :mad2: Så vi får väl se idag vad som officiellt har hänt. Men bilen är en S80 -08 D5 AWD aut. gått 8700mil. Ingen motorgaranti kvar men försäkring med saftig självrisk ska nog täcka det hela..

Men i värsta fall är det ju ny motor då ventiler, topp, stakar, kamaxel och lite annat kan vara skräp.

Jag har varit på han att han måste skaffa sig en riktig bil (audi :mad2: ) och nu lutar det åt det. Problemet är bara att nya A6an inte kommer förän i Mars...

Men, så jaa. Sensmoralen i det hela är väl att "Shit happens when we buy stuff..." :mad2:

//Fredrik
Skoter-lös men ljushuvud ändå!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.047 sekunder