Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22680

• iceman
  • iceman Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har fått ett erbjudande på att köpa en från 2007 med vagn undrar om det finns något att tänka på ? ( Vet att detta ÄR en China produkt eftersom Polaris inte tillverkade dessa efter 2004 tror jag)

Tack på förhand:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22687

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Om priset är rätt och vad du får för motsvarande pengar som inte är kina eller vad du får för lite mer pengar?

Andra och tredjehandsvärdet brukar inte vara så högt på kina maskiner och de verkar inte vara så lättsålda.

Även om jag har hört att kvaliten och driftsäkerheten på virage kopiorna är rätt hög så skulle jag satsa på nåt annat om man inte har chansen att göra en deal där du får en vattenskoter som kostar mindre än en Yamaha/SeaDoo/Kawasaki som är från 1997 eller nyare.
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22701

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Har själv en såndär kopia och måste säga att den funkar bra för dom pengarna, jag gav 29kkr för min, köpte den ny från Tjörn.

Alla polaris virage-delar passar och är samma förutan displayen som är kinatillverkad men en polaris orginal instrumentpanel ska passa eftersom elsystemet är exakt samma som polaris orginal.

Tändningen, allt i elboxen och svänghjulet är exakt samma som orginal, kineserna har köpt dom sakerna av PVL-gruppe i tyskland som gjorde grejjerna åt polaris... finns PVL serienummer o allt på.

En stor svaghet på domhär maskinerna är förgasarn. Många verkar ha problem med dom...

Min knasare har strulat lite men den går fint och så nu, har lite problem att gå på tomgång längre stunder...

Jag skulle inte hellre köpa en 97a för samma pengar...

Men va ska han ka för maskinen?

jag skulle inte ge mer än 25kkr med trailer...
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22726

• plutoorjan
  • plutoorjan Profilbild
  • New Member
  • New Member
Man ska ha klart för sig att det är sämre kvalite jämfört med en Yamaha etc.
Dock så är det ju priset som avgör som Zephyrlius säger.

Kärran/trailerna som medföljer är dock den värsta kvalitetsmissen.
Både Zephyrlius och jag har byggt om våra kärror med en kraftigare axel, med axeltappar från Jula och 13" hjul.

Jag har två stycken av dessa maskiner och har väl inte haft så där jättemycket problem.
Jag har haft mina i snart tre år och jag kom över dessa till jättebra pris.
Det finns en del "generalfel/missar" på dessa men inget som inte går enkelt att fixa till.
Det är lite pyssel på dom, men långt mycket mindre än vad vissa hävdar som har erfarenhet av "kiniamoppar" etc. Sen ska det också tilläggas att en Original Polaris Virage inte heller var något under av driftsäkerhet, likaså SeaDoo där man även på en ny maskin måste efterdra alla slangklämmor etc. då man annars riskerar ett dyrt haveri.

Kort sagt: Allt beror på priset! Jag skulle nog inte betala mer än 20000:- för att det skulle vara intressant. Pris över detta så skulle jag nog satsa pengaran på en Yamaha/Kawasaki istället.
Men, nej, jag skulle inte heller välja en SeaDoo 1997 före en Virage-kopia då dessa är grymt mycket äldre i konstruktionen och garanterat innebär en hel del meck även där.

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22736

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Skulle hellre ha en SeaDoo XP från 1997, har svårt att tro att folk tycker den "konstruktionen" känns gammal:
www.blocket.se/jokkmokk/Sea_doo_ ... ?ca=11&w=3

Eller en Polaris Hurricane 700 från 1997:
www.blocket.se/ostergotland/Vatt ... ?ca=11&w=3

Men det är jag som tycker så, och ska man ha Yamaha/Kawa/SeaDoo så är det 30 000 kr eller mer man ska lägga för att inte få nåt som känns riktigt gammalt. Kan hända att man får en väl fungerande Kina maskin för 20 000 kr och då får man säkert mycket för pengarna.
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22764

• iceman
  • iceman Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Det ÄR en 2007 som bara har gått under säsongen 2007 efter det har den varit på ett lager tom NU !!

Med vagn får jag den för 25000 och som sagt det ÄR en 2007 inte en 1997 som några skriver så jag tycker att priset är helt ok eller... ;-)

Får hem den på lördag skall bara provköras först ;-)

Re: KÖPA Virage-2007 15 år 11 månader sedan #22766

• plutoorjan
  • plutoorjan Profilbild
  • New Member
  • New Member

Eee skrev: Skulle hellre ha en SeaDoo XP från 1997, har svårt att tro att folk tycker den "konstruktionen" känns gammal:
www.blocket.se/jokkmokk/Sea_doo_ ... ?ca=11&w=3

Eller en Polaris Hurricane 700 från 1997:
www.blocket.se/ostergotland/Vatt ... ?ca=11&w=3

Men det är jag som tycker så, och ska man ha Yamaha/Kawa/SeaDoo så är det 30 000 kr eller mer man ska lägga för att inte få nåt som känns riktigt gammalt. Kan hända att man får en väl fungerande Kina maskin för 20 000 kr och då får man säkert mycket för pengarna.

My misstake... Håller med om att 97-00:orna är fina och verkar prisvärda.
Dock så ligger dom flesta i övre prisspannet närmare 40000:- och då är det en viss skillnad mot ex. 20000:- för en "Tjing Tjong-skooter".
Jag tänkte snarare på 96:orna, där har det verkligen hänt mycket mellan 96-97.
www.blocket.se/stockholm/Seadoo_ ... ?ca=12&w=3

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder