Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18730

• malibu
  • malibu Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Fick även dom nya skrov dräneringarna

Dom heter Versiplug

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18750

• malibu
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Igår satte jag ihop venturi nozzlen och styr nozzlen.. Då jag inte kommer att ha kvar nån VTS motor/styrning.. så har det blivit lite trix med det hela. Men som tur var så hade Malte en fin lösning på det.. nu kan man justera vinkeln riktigt noggrant.. jag ska börja med runt 0 grader.. kanske en halv grad neråt.. För sponsonsen jag har på nu är ju sänka ca 20mm på skrovet. så den blir nog ganska aggressiv i styrningen

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18753

• malibu
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nu var skotern 100% färdig på utsidan.. ska bara få dit alla dekaler.. men vet inte än om jag ska lämna någon plats för guppa.se dekal 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

status per idag... väntar på delar.. 8-) ett tips för er som ska göra liknande projekt.. sätt er ner innan och var helt ärliga mot er själv... för detta här är dyra grejer.. man tänker ju bara på dessa stora delar.. men det som kostar minst lika mycket är alla packningar,skruvar,lister & små delar.. men det värsta är ju att när man väl kommer på detta så blir det en evig vänte tid på all krims krams... så tänk noga genom allt som ska beställas och skriv ner 8-)

hade varit kul om ni skrev en kommentar på slut resultatet 8-)

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18757

• rasmus.glans
  • rasmus.glans Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
svart vitt old style :D

riktigt fin blev den de blir väll inte kul o köra me dig i sommar :o
bara se back delen på skotern din hela tiden...
du bara försvinner bort :o haha :o
men riktigt fin blev den iaf :o
yamaha fx 140 -04 Såld!

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18758

• malibu
  • Platinum Member
  • Platinum Member

rasmus.glans skrev: svart vitt old style :D

hehe jepp:)

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18760

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Rxp_Kimmo skrev: Nu var skotern 100% färdig på utsidan.. ska bara få dit alla dekaler.. men vet inte än om jag ska lämna någon plats för guppa.se dekal 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Ett tips för er som ska göra liknande projekt.. sätt er ner innan och var helt ärliga mot er själv... för detta här är dyra grejer.. man tänker ju bara på dessa stora delar.. men det som kostar minst lika mycket är alla packningar,skruvar,lister & små delar.. men det värsta är ju att när man väl kommer på detta så blir det en evig vänte tid på all krims krams... så tänk noga genom allt som ska beställas och skriv ner 8-)

Maskinen blir riktigt snygg Kimmo, och som du skriver så har sådana här projekt en benägenhet att göra jävligt stora hål i plånboken. Och med tanke på att du nyss köpt hus så har du ju en massa hål som vill ha pengar. Hoppas att du får till den fart som du önskat, så att du får en grym sommar med maskinen. Som sagt jag tror varken du eller jag hade nått dit vi är idag med våra maskiner för den penning som vi lagt ner eller hur Kimmo?

Väntar med spänning på en film och lite live bilder.
/Robban

Du jag skulle bli besviken om du inte satte dit en Guppa dekal det finns ju både stora och små dekaler.

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18762

• malibu
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev:

Rxp_Kimmo skrev: Nu var skotern 100% färdig på utsidan.. ska bara få dit alla dekaler.. men vet inte än om jag ska lämna någon plats för guppa.se dekal 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Ett tips för er som ska göra liknande projekt.. sätt er ner innan och var helt ärliga mot er själv... för detta här är dyra grejer.. man tänker ju bara på dessa stora delar.. men det som kostar minst lika mycket är alla packningar,skruvar,lister & små delar.. men det värsta är ju att när man väl kommer på detta så blir det en evig vänte tid på all krims krams... så tänk noga genom allt som ska beställas och skriv ner 8-)

Maskinen blir riktigt snygg Kimmo, och som du skriver så har sådana här projekt en benägenhet att göra jävligt stora hål i plånboken. Och med tanke på att du nyss köpt hus så har du ju en massa hål som vill ha pengar. Hoppas att du får till den fart som du önskat, så att du får en grym sommar med maskinen. Som sagt jag tror varken du eller jag hade nått dit vi är idag med våra maskiner för den penning som vi lagt ner eller hur Kimmo?

Väntar med spänning på en film och lite live bilder.
/Robban

Du jag skulle bli besviken om du inte satte dit en Guppa dekal det finns ju både stora och små dekaler.

men Robban.. jag gjorde en kalkyl på project kostnaden igår.. fick andning svårigheter rätt efter det 8-) ska komma ut med den då allt är klart + spec. på alla delar.. så någon annan kan göra liknande bygge om så önskas 8-)
Ja hehe huset var inte helt inplanerat vid starten av skoter bygget...

jag hoppas du kommer ut med lite info om din gamla betta.. hur det gått efter vintern.. man hör ju bara massa om din nya plast raket... glöm inte den riktiga maskinen 8-)

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18763

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Vad du än gör räkna inte ihop vad det kostade, och skulle du göra det och din tjej frågar hur mycket det blev, halvera då summan så kommer du bara bli dumförklarad och inte hängd. Jo då jag skall lägga lite tid på Bettan så att vi får ut lite siffror på den maskinen. Plast raketen går helt ok för att vara en plastraket så länge man inte blandar ihop den med de gamla kvalitets byggena från Seadoo.
/Robban

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18764

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Det blev riktigt snyggt!! Trodde aldrig det kunde bli så snyggt med en vit skoter. :clap:
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: RXP -04 Projekt 15 år 10 månader sedan #18773

• nesam
  • nesam Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Sidan laddades på: 0.067 sekunder