BUSE skrev: Ser bra ut, men en fråga varför köra en separat powershot enhet?, går det inte bara att feta på bränsle med Motec?? Det är ju det som är hela tanken med Motec..
Upplys mig gärna:)
Körde du med original impeller på tidigare trimmet? Varvade du inte ut den?
Btw, ni kör inte Latexfog på pumphuset nu va 
Hoppas den går hästen när allt är klart!!
Hej buse,
Sorry om jag varit otydlig, ingen Motec ECU på detta paket, då det är ett instegspaket både trim och budget mässigt. Powershotens enda funktion är här att feta på bränsleblandningen, i annat fall en eller flera hål i kolvtopparna efter lite hård körning....
Vi är nu först veterligen med att ha knäckt signalen som annars "bromsar" motorn och stänger spjällhuset vid högre laddtryck. Vi har mer än fördubblat laddtrycket i aktuell skoter
Varvet är oförändrat, 7600 rpm med med ordentligt mer vrid och därmed förmågan att hantera 4 stigningar värre impeller = högre toppfart
Skall bli kul att se prestanda siffrorna
Jag tror att det här kommer bli ett av våra "volym" paket då det ger mycket fart och acc för måttliga pengar och körbarhet
Fråga, med tidigare trimmet menade du med Motec och i övrigt standard? I sådant fall allt standard förutom adderandet av en Motec. Farten kom av varvmöjligheten, 8300 rpm och inte av en impeller
Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING