Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30754

• redheat
  • redheat Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

volvokillen skrev: okej. jag var in på biltema idag å köpte deras bottenfärg till båtar tänkte skulle pröva den och se hur det blir. Har slipat ner det mesta på skotern idag så hoppas det blir grundlackering imorgon efter jobbet. Aah okej jag får annars ta kontakt med en återförsäljare och se om jag kan få tag i några dekaler iaf. behöver inte ha alla dock som va på innan.

den färgen är inte bra den torkar aldrig, utan kritar hela tiden, är endast för båtar som ligger i vattnet hela tiden, funderade själv på den, men så berättade en kompis att han provat på sin båt som han har på kärra.
Seadoo XP 1992
49MPH

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30774

• fpms
  • fpms Profilbild
  • New Member
  • New Member
Då har man städat å röjt idag..börjar se lite bättre ut... hade borta svänghjulet med å putsa bort all rost där...sen har jag svarvat en ny svänghjulsbult i 12.9 kvalitet som har rätt längd å rätt stigning...ska vara m10x1.25 nu var det itryckt en vanlig m10x1.5 . Hade tur å lyckades reparera skadorna på gängan i veven. Sen är det ju alltid bra om svänghjulet sitter fast :-D
Har beställt packboxarna som jag väntar på just nu.. både jag å kigge88 har letat förgäves efter dom packboxarna som skulle följt med skotern så det fick bli att beställa nya tyvärr...

Funderar på att plocka isär vevhuset i morgon för att kolla hur stora skador det blivit av allt vatten...får se hur jag gör eller om man skiter i det å kör det lilla som är kvar av säsongen å sen river allt i vinter istället.. Ska också kolla över motorfästena å se hur det ska vara orginal då det nu var väldigt mycket special med mellanlägg av diverse brickor å stålbitar...sen läcker den in vatten någonstans ska försöka lokalisera detta.

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30783

• volvokillen
  • volvokillen Profilbild
  • New Member
  • New Member

redheat skrev:

volvokillen skrev: okej. jag var in på biltema idag å köpte deras bottenfärg till båtar tänkte skulle pröva den och se hur det blir. Har slipat ner det mesta på skotern idag så hoppas det blir grundlackering imorgon efter jobbet. Aah okej jag får annars ta kontakt med en återförsäljare och se om jag kan få tag i några dekaler iaf. behöver inte ha alla dock som va på innan.

den färgen är inte bra den torkar aldrig, utan kritar hela tiden, är endast för båtar som ligger i vattnet hela tiden, funderade själv på den, men så berättade en kompis att han provat på sin båt som han har på kärra.

jaha ajdå :S vart kan man köpa färg som funkar då?

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30852

• fpms
  • fpms Profilbild
  • New Member
  • New Member
Då var skrovet tätat inga stora läckor men dock lite ..får kolla över alla slangar sen också så det inte läcker där.. Sen var styrning hur glapp som helst så jag tillverkade nya bussningar till den å fetta in allt blev kalasbra som ny.. Sen råka jag slinta med vinkelslipen på mitt intake grate..så efter lite svetsande å slipande så blev det ett "top loader" istället! Alltid kul att jämföra då jag hade ett extra orginal liggandes...

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30856

• volvokillen
  • volvokillen Profilbild
  • New Member
  • New Member
vart köptes fotplattorna till denna skoter? jag har tagit bort mina och ska lacka sen på med nya. De som är på denna tyckte jag var snygga så de skulle jag med vilja ha :)

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #30862

• fpms
  • fpms Profilbild
  • New Member
  • New Member

volvokillen skrev: vart köptes fotplattorna till denna skoter? jag har tagit bort mina och ska lacka sen på med nya. De som är på denna tyckte jag var snygga så de skulle jag med vilja ha :)

bättre du köper min skoter istället för å kopiera så får du mattorna på köpet :) Den är billig just nu.. Nä skämt å sido tror kigge har köpt dom på watercraftsuperstore.net

Men du kan väl ta dessa frågor via pm istället så slipper det bli så mkt snack i tråden...Lycka till med renoveringen.

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #31237

• fpms
  • fpms Profilbild
  • New Member
  • New Member
Nu har skotern varit i vattnet...dock får den inte tillräckligt med bränsle. Hoppas jag får renoveringssats till pumpen idag sen blir det ut å justera in den ordentligt ikväll...
Dock är jag lite fundersam.. Jag har ju en extern bränslepump (mikuni pentagon df-62) som sitter på änden av förgasarlimpan... allt rätt så långt ..men när jag skulle renovera förgasarna såg jag att det inte stämde mot det som står i manualen... Jag har inga pumphus på dom ..jag antar att det ska va sbn 38:or ... ska ju sitta pumphus på dom med backventiler men dessa finns inte ...Därför är jag väldigt förvirrad och vill gärna reda ut detta ..
Antingen så är det inga sbn 38:or på skotern utan några andra mikuni eller så har någon plockat bort pumphusen...skit skumt då alla renoverings grejjer passade dock blev det ju delar över... någon som vet hur man identifierar dessa fuggar??

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #31243

• redheat
  • redheat Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
hålet genom førgasaren ar 38mm

SBN førgasaren kanns igen på att det ar, ett lock på en sidan som bensinpumpem sitter, och på andra sidan ar munstyckena placerade.

eftersom du anvander extern mikuni high volume pump så sitter det val ett tacklock på førgasaren.

vet ej hur det ar på yamaha men på min seadoo xp nar jag monterade extern pump fick jag montera en strypning i returen på den førgasaren som hade pumpen tidigare, eftersom den andra redan har en strypning från børjan
Seadoo XP 1992
49MPH

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 14 år 8 månader sedan #31250

• kigge88
  • kigge88 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Kul att det närmar sig :-D

Det där med förgasarna vet jag faktiskt inte.

Men jag vet att dom kommer ifrån en Yamaha Waveraider -96, pumpen satt monterad på i änden "förgasarlimpan" när jag köpte dom.

Sen om det är orginal eller ej vågar jag dessvärre inte svara på.

Uppdatera gärna med en film när den går som den ska. :-D
4. Sea Doo Rxp-X -08 76H

3. Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 0,5H Såld
2. Sea Doo Rxt-X 255 -09 29H Såld
1. Sea Doo Rxt -05 109H Såld

Re: Renovering Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 13 år 11 månader sedan #35591

• volvokillen
  • volvokillen Profilbild
  • New Member
  • New Member

kigge88 skrev: Javisst är äldre maskiner roliga. Denna skoter ska bli något extra hade jag tänkt :D.

Klart att jag sitter på lite bilder och här kommer dom.

Detta blir för mig den roligaste uppdateringen hittills för nu börjar man se ett slutresultat som jag är riktigt nöjd med.

Här har jag bara lagt på huven så man kan se vilken ruggig skillnad det blir från orginalet.

Nu är det dags att avslöja vilken färg detaljerna får.

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Ett första test när jag la på lite vita detaljer bara

Igår så monterade jag i vattenboxar, slutrör, tank, bränsleslangar, kylarslangar, relingslister och lite sådan så nu har jag några lite roligare bilder som visar hur min maskin egentligen kommer att se ut.

Och dom tänker jag hålla på en stund till.....

Nej det klarar jag inte av haha.

Hoppas att det är fler än mig som tycker att den blir snygg.
Tänk på att det ska på en massa dekaler också så bättre kommer det att bli.

vad har du för färg på listerna med tanke på att dom är mjuka?

Sidan laddades på: 0.073 sekunder