Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

3 st yamaha waveraider -96,(62X) renovering 14 år 5 månader sedan #34313

• exiit
  • exiit Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan! Har påbörjat en renovering av 3 st yamaha waveraider och tänkte fortsätta min tidigare tråd här i projekt kanalen. www.guppa.se/index.php?option=co ... f=8&t=4801
Detta är mina första vattenskotrar så är ganska grön på området. Har rivit en motor som var skuren och det visade sig vara nedre vevstakslagret så ett nytt vevparti är inhandlat från sbt.
Tänkte även trimma den spisen lite så har köpt begagnad 62T cylinder, topp och avgassystem (saknar "limpan" någon som säljer?) Köpte även twin 38mm förgaser som jag nu inser att jag förmodligen inte kommer kunna använda pga att 62X har ett annat typ av insug på bottenplattan om jag inte kan få tag på någon form av insugsmodifikations platta.
Har precis börjat riva spis nr2 och till min stora glädje verkar den vara i betydligt bättre skick än nr1 denna rasslar lite om sig när jag provstartat så tror ett eller par ramlager som är dåliga.
Här kommer lite bilder på jobet såhär långt.

62X bottenplatta slipat gjutskarvarna för lite bättre flöde.

62T cylinder lite skuren vid avgascylinder, söker någon som kan borra och porta. Kanske någon här på guppa som vill käna sig en slant?

Vevparti skuret i nedre vevstakslagret.

Skotrarna på hemmabyggdt släp.

Motor nr2 påbörjad nerplockning.
IMG_01121.jpg

Ha det bäst! mvh

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: 3 st yamaha waveraider -96,(62X) renovering 14 år 5 månader sedan #34442

• exiit
  • exiit Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Har nu rivit motor nr 2 och visade sig vara ett vevlager som var skuret i den. Så det är "bara" och byta det, byter samtidigt det andra när den endå är isärplockad.
Nu är jag på jakt efter 2 saker, en äldre pickup typ fullsize, silverado, ram, sierra, f150 eller vw transporter som jag hade tänk plocka av flaket på och balka upp på ramen så jag kan köra 2 skoters där bak. Någon som har erfarnhet av detta eller sätt något liknande så hör gärna av er med tips! :)
Söker nu en ljuddämpare till en yamaha 700cc 62t (stora limpan) har någon en liggandes så hör gärna av er!
Var dålig med att ta bilder på i helgen men tog en bild på ena skotern när jag putsat av lite utav mossan som låg på den. :)
IMG_0120.jpg

Re: 3 st yamaha waveraider -96,(62X) renovering 14 år 5 månader sedan #34443

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Sett bilder på greenhulk forumet där dom kört med ramper på flaken och dragit upp skotrarna med vinsch.
Kör: Yamaha FX SHO -08

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.071 sekunder