Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Motorrenovering samt lack. HJÄLP!! 14 år 2 månader sedan #36412

• aspire
  • aspire Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tja!

Har mekat i bilar som hobby men detta är första gången jag skruvar i en vattenskoter och plockar isär motor osv.
Tänkte blästra motorblock å såna saker å då undrar jag vad skillnaden är på glas och sandbläster? och hur tvättar jag delarna sen så de inte är massa damm i cylindrarna osv.

räcker det med sprängskissar när jag sätter ihop motorn eller har ni andra mer erfarna något bra tips så man inte har 3 skruvar över när man är klar. :mad2:

Sen ska jag även lacka om den såklart. Men vilken sorts lack? har kollat på båtlacker osv.
Vad rekomenderar ni för lacktyp?

Tacksam för svar :mad2:
XP-Limited

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Motorrenovering samt lack. HJÄLP!! 14 år 2 månader sedan #36418

• k1rr3
  • k1rr3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Om det är lack till själva skrovet så finns det ju lite olika. Ska du spruta eller rolla?
Jag provade en ny lack att rolla som flyter ut och blir som sprutlackad. www.de-ijssel-coatings.se/ Mycket bra att jobba med och man kan göra det i ett dammfritt garage. Underarbetet måste vara väldigt bra gjort för att det ska bli bra. Dock ska färgen målas över vattenlinjen men jag körde botten också men då får den bara ligga i vattnet max 1 vecka. Så sa dom till mig. Om det är färg till motorn ska man ju ha någon som tål lite värme.

Glasbläster ger en bättre finish.
Yamaha Waveblaster II 760 -96
Gopro Hero2

Re: Motorrenovering samt lack. HJÄLP!! 14 år 2 månader sedan #36420

• aspire
  • aspire Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
okej tack =)

jag funderade på att köra båtlack över hela skotern. Har tillgång till lackspruta så de blir nog en sån ja kör med.
Och har endast tillgång till sandbläster, men de kanske bara är att byta ut sanden mot glas?
kostar de nå många kronor eller?

Kommer nog köra hammarlack eller nå sånt till motorn.

Men vad ska ja tvätta delarna i när jag blästrat? T-sprit eller bara vanligt vatten?
XP-Limited

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.071 sekunder