Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10175

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Här skall ni få lite bilder på vad som händer om man trimmar och inte byter koppling i tid. Det brukar räcka att göra detta var 100 timme, men om man kör som jag gör så bör man kolla efter 50 timmar om det är dags annars så händer detta. Kompressor hjulet börjar svarva i huset och i mitt fall då jag körde med ett Riva Gen-II hjul så var det som tur va hjulet som blev ned slitet först. Det som är silver färgat är det ned slitna ca 1mm är borta i höjd (borta ja snarare gått vidare till motorn som tur va så upptäcktes detta vid ett tidigt stadium så det var ingen fara.

IMG_0668.jpg
Men som tur va så hade Malte Rosner ett nytt mycket värre hjul att sälja till mig men då fick han montera ditt en spacer för att få plats med det nya hjulet.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10182

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Kör du med stålbrickor i din? Har för mig nått om att om man har mycket trim ska man köra med titanbrickor och byta med jämna mellanrum....?

mvh

Re: Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10183

• Besökare
  • Besökare

MikeC skrev: Kör du med stålbrickor i din? Har för mig nått om att om man har mycket trim ska man köra med titanbrickor och byta med jämna mellanrum....?
mvh

Jag kör med titanbrickor dessa kommer från en helt ny koppling som jag byte till titan brickor då blev dessa över helt nya. När man kör med hårt trim så skall man använda titanbrickor, dessa skall användas till en otimmad maskin.
/Robban

Re: Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10186

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

Robban skrev:

MikeC skrev: Kör du med stålbrickor i din? Har för mig nått om att om man har mycket trim ska man köra med titanbrickor och byta med jämna mellanrum....?
mvh

Jag kör med titanbrickor dessa kommer från en helt ny koppling som jag byte till titan brickor då blev dessa över helt nya. När man kör med hårt trim så skall man använda titanbrickor, dessa skall användas till en otimmad maskin.
/Robban

Men din maskin e ju långt ifrån hårt trimmad:)
Tycker nog du kan slänga ut lite mer pengar och ta steget till en manligare kompressor, men men somliga snålar in på det roliga :-D

Re: Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10187

• Besökare
  • Besökare

BUSE skrev:

Robban skrev:

mvh

/Robban

Men din maskin e ju långt ifrån hårt trimmad:)
Tycker nog du kan slänga ut lite mer pengar och ta steget till en manligare kompressor, men men somliga snålar in på det roliga :-D

Men det var väl själva fan, Malte hade ingen större kompressor än den som vi satte i maskinen nästa steg var en vatten kyld historia som är dyr så in i he..ete men när man kör offshore så skall man inte ha ett för tungt kompressor hjul pga jag kör utan dumpventil vilket man inte får ha vid tävlingar. Och ett tungt hjul skulle slita för mycket på kopplingen. Nu är den så stark att jag inte kommer att märka om jag har din lättvikts pulka på släpp eller inte. :-D .Plus sätter jag ditt ett större hjul så kommer min kolfiber sadel att implodera ner i insuget till kompressorn.
/Robban

Re: Varför man skall byta koppling till kompressorn. 16 år 6 månader sedan #10303

• kl0n
  • kl0n Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Vad gör du för setup på din skoter?
Vart köper du titan brickorna?

MVH
Sebastian

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.069 sekunder