Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad gör ni med batteriet under vintern? 16 år 3 månader sedan #11848

• navara
  • navara Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hur skall man bäst ta hand om batteriet under vintern om man förvarar skotern kallt? Ta loss det och ha det i varmt förråd samt underhållsladda det lite imellan? Men har hört någon säga att på nyare sea-doo så om den är utan ström längre tid är det nåt som "låser se"j så den inte startar på våren sen och man måste ha den till sea-doo verkstad så de kopplar i någon grejj så den "låser upp sej". Nån som vet om detta stämmer eller ej? isåfall borde man väl ha batteriet kopplat hela vintern men underhållsladda?
Skotern i mitt fall är en rxp -06 ifall det har någon betydelse.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad gör ni med batteriet under vintern? 16 år 3 månader sedan #11854

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Vad som gäller för batteriets bästa är att det ska förvaras kallt, det mår det bra av, dock är förutsättningen att batteriet är fulladdat annars förstörs det (fulladdade batterier har mycket låg fryspunkt). Skulle tro att en lite lagom kall plats är bra, inte utomhus när det är -30 då mår det nog inte så bra :P. Vad det gäller detdär med om du kan plocka ur batteriet i just ditt fall vet jag inte, men kan du göra det utan att nåt bråkar skulle jag absolut göra detta, sätta en smartladdare på det (på en sval/kall plats) och låta det stå där på vintern. Alternativt använda en vanlig laddare och ladda det nån gång i månaden eller oftare.
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder