Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Kontroll på timmar/mil 16 år 1 månad sedan #13902

• tony_amben
  • tony_amben Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan jag funderar på att köpa en seadoo rxp och jag funderar på om det på något vis går att kolla att timmarna som står på den stämmer.
Vet att på en del bilar och fyrhjulingar och så så kan man trycka på lite knappar och så så ska det komma upp en kod om den stämmer.

Jag är nybörjare på detta så enkla svar vore bra:)

MVH Tony

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kontroll på timmar/mil 16 år 1 månad sedan #13904

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Du kan aldrig vara helt säker att timmarna stämmer pga man kan ha bytt ECU enheten, ECU = elektronik boxen som styr motorn. Plus allt som har med elektronik går att manipulera även om det inte är särskilt vanligt. Och har man inte trimmat så är det sällan man byter ECU enheten. Däremot så brukar man kunna se om en maskin har gått typ 50 timmar eller 200 timmar pga övrigt slitage.
/Robban

Re: Kontroll på timmar/mil 16 år 1 månad sedan #13906

• tony_amben
  • tony_amben Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tack så mycket Robban för snabbt svar:)
Då vet jag iaf att jag inte behöver leta mer efter det.
Slitage typ på säte och handtag och skrov och så menar du eller.
Denna har gått 120timmar iaf så borde ju hunnit bli en del då.

MVH Tony

Re: Kontroll på timmar/mil 16 år 1 månad sedan #13930

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Men sen är det ju lite olika beroende på hur ägarna skött om sin maskin..

Finns RXP med närmare 200 tim som ser i princip nya ut.. och sen finns det dom som gått 30-50 tim som är totalt förstörda utvändigt.. massa smårepor så att maskinen nästan är matt. mattorna vågiga på grund av UV strålar när dom stått ute hela sommarn. all metall nere i pump huset helt totalt sönder ärjat på grund av att dom aldrig blivit renspolade från saltvatten.. men så är det ju tyvärr med allt idag..

Dom som har gott om pengar och lite ork till och bry sig om sina saker.. behandlar ofta sina saker som skit.. Hoppas du lyckas hitta en fin exemplar av just RXP. Kan gärna hjälpa dig med frågor och så. Skicka gärna PM

Har haft rxp sen 2004 och plockat isär maskinen i molekyler så man har lärt sig en del om dom :lol:

Men försök undvika 2004 modellerna om du har planer på trim/tävling.. dessa medförer till en massa extra utgifter då den har lite svagare delar här och där som uppdaterades på senare årsmodeller

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.053 sekunder