Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Trimning av en RXT -05? 17 år 6 månader sedan #540

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Tänkte bara höra lite på forumet om trimning av en RXT 2005. Har bytt luft filtret till power Filter kit från Nivado och ökat max varvet till 8100rpm,komprssorn till Riva Racing kompressor hjul gen 2 som ger en effektökning på 15Hk, bytt impeller till Solas impeller 14/19R och satt på RXT Top-Loader Intake Grate. Så nu är det en ganska bra ax på skotern, toppar 59,8knop på gps nu. Blir det någon större skillnad om man monterar en SD Rear Exhaust Kit plus Power Cooler, w/Pro-Series Blow-off Valve eller Power Cooler Kit. Säljaren säjer att detta gör underverk är det sant eller är det så att det kostar 25000:- för att få 3knop till i maskinen och lite snabbare ax, någon som vet??? som kör liknande mix jag vill helst inte sätt in en ny ECU Stock Racing då man ökar slitaget på motorn. Några förslag. :?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Trimning av en RXT -05? 17 år 6 månader sedan #544

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Ökar på slitaget gör det oavsett när du väl börjar trimma, dock så behöver du inte oroa dig då dessa motorer brukar stå pall en hel del effekt även under en längre livslängd om det görs rätt..

Finns en uppsjö med godisbitar som du kan byta ut..
Värre kompressor, värre/hårdare ventilfjädrar, Ny ECU med högre varvtal m.m.
Finns även "bolton" ställbara bränsletrycksregulatorer som ska enligt usa folket funka mycket väl, så maskinen inte går för tunt på soppa.. (Kommer själv testa dessa i min maskin)

Kolla in på www.4tecperformance.com

Där finns massor med roligt att bränna degen på..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.050 sekunder