Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #18932

• meckis85
  • meckis85 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
var ute och kördei söndags,maskin funkade som den skulle... men en gång efter jag råkat flyga av den så skulle jag starta den igen.. den var inte alls lika pigg,varar bara 6660 varv/min och går inte snabbare än 85-90 km/h. dom jag åker med har haft ett par rxp makiner och alla säger att det är nått som hänt med den. den varnade för 12v low i början,men jag har köpt nytt batteri men beter sig på samma vis ändå. nån som kan tänkas veta vad det är för fel?

Ha det bäst!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #18934

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Välte den när du "flög av" ?
GP1300R SÅLD*

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #18943

• meckis85
  • New Member
  • New Member
nej den välte inte. men var nog på god väg att göra det:P

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #18962

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ja och så till de vanliga vad brukar vara problemet med RXP som ej varvar ur har du bytt kompressor brickor?

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19008

• meckis85
  • New Member
  • New Member
jag har ingen aning,han kan köpte den av hade ingen aning.. men å andra sidan så hade han inte nes lämnat in den på 10 timmars service heller.. :P så jag ska lämna in den nu å se vad dom säger för roligt

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19010

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Mät om den verkligen laddae batteriet dvs mätt strömen på batteriet och sedan starta den då bör volten öka.
Om den inte laddar så kanske batteriet inte orkar leverera ström till gnistor, soppapump osv
Kolla att alla säkringar är hela!

Hur många timmar har skotern gått? Kanske kan va brickorna som är slut, men går den som den ska upp till 6660 varv?
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19027

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
kolla detta innan du ens startar skotern igen! ta lös insugnings slangen till kompressorn prova snurra på turbinen är det inget motstånd alls då har dina brickor åkt! då är de bara renovera hela motorn.

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19035

• meckis85
  • New Member
  • New Member
lämnade iväg den nu idag,det verkade som att det är kompressorn som är slut så skulle nog åka på att renovera den lät det som.

nja den var trött å orklös,precis som om att kompressorn inte laddade någe alls.

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19049

• meckis85
  • New Member
  • New Member
Det var brickorna som hade sprungit iväg å gömt sig nånstans..för dom satt då inte där dom skulle iaf :P

Re: rxp-06:a som inte varvar som den ska + lägre toppfart?? 15 år 10 månader sedan #19053

• rogge
  • rogge Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
oj då, låter inte så kul om det va dom gamla kermikbrickorna? då blir det nog till att riva det mesta så ni får ut allt, annars är ett kamkedjeras senare ett faktum tyvärr :(

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.078 sekunder