Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Hur många timmar håller en RXT motor 12 år 6 månader sedan #40349

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

Jetpilot87 skrev: Måste erkänna att jag valt att göra servicen på våren!
Eftersom att jag inte har någon underhållsladdare kopplad på vintern så har Limp home mode lampan tänt sig p.g.a för låg spänning, och då har jag istället fått lämna in den på våren med.
Därför lämnar jag in den för fullservice och översyn varje vår :)

Lite offtopic kanske.. Men hur lång tid tar det för en motor att bli varm? några minuters puttrande eller?

Du kan bläddra i menyn på skotern (i displayen) och så kommer du till motor temp. Jag brukar ens inte gasa förens motor tempen är på ca 80-90 grader.
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hur många timmar håller en RXT motor 12 år 6 månader sedan #40351

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
1. Se till att göra service på våren. Basic. Här snackar vi lite de som du frågade efter. Hur länge håller en motor. Behöver inte vara kondens. Men motorn står i nästan 8 månader...så smutsig olja vs ren olja under den perioden..
2. ta alltid ur batteriet , ställ på laddning och låt sen stå inne hela vintern. Ladda fullt på våren igen. (Annars har du inte något batteri som håller längre än 3år
3. Såvida inget är nytt på -12:or. Tempen som visas på maskinen är kylvattnet. Alltså ej motorns temperatur. Men mao, står kylvattentempen på >80c så är motorn varm.
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Re: Hur många timmar håller en RXT motor 12 år 6 månader sedan #40352

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member

hettingermarin skrev: 1. Se till att göra service på våren. Basic. Här snackar vi lite de som du frågade efter. Hur länge håller en motor. Behöver inte vara kondens. Men motorn står i nästan 8 månader...så smutsig olja vs ren olja under den perioden..
2. ta alltid ur batteriet , ställ på laddning och låt sen stå inne hela vintern. Ladda fullt på våren igen. (Annars har du inte något batteri som håller längre än 3år
3. Såvida inget är nytt på -12:or. Tempen som visas på maskinen är kylvattnet. Alltså ej motorns temperatur. Men mao, står kylvattentempen på >80c så är motorn varm.

Okej! Då har det inte varit helt dumt att göra service på våren som jag gjord ändå :)
Batteriet har dock inte stått varmt eller urkopplat! Men jag har lärt mig av mina misstag och kommer se till att det blir så till hösten!

Har inte heller brytt mig så mycket om tempmätaren innan.
Jag har givetvis inte gasat på med en gång heller! Utan har använt lite förnuft bara helt enkelt :) kört väldigt försiktigt tills jag känner att skotern är varm, tycker man märker det på gången kanske tydligt med.
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Hur många timmar håller en RXT motor 12 år 6 månader sedan #40354

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

hettingermarin skrev: Men självklart ska marina motorer servas varje höst ALDRIG vår, höst, just för att inte riskera kondens under vintern.

hettingermarin skrev: 1. Se till att göra service på våren. Basic.

FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: Hur många timmar håller en RXT motor 12 år 6 månader sedan #40356

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member

Eee skrev:

hettingermarin skrev: Men självklart ska marina motorer servas varje höst ALDRIG vår, höst, just för att inte riskera kondens under vintern.

hettingermarin skrev: 1. Se till att göra service på våren. Basic.

haha reagerade på samma sak!
det är nog en smaksak med! Men personligen så passar det mig bättre att göra årsservicen på våren!
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.097 sekunder