hettingermarin skrev: 1. Se till att göra service på våren. Basic. Här snackar vi lite de som du frågade efter. Hur länge håller en motor. Behöver inte vara kondens. Men motorn står i nästan 8 månader...så smutsig olja vs ren olja under den perioden..
2. ta alltid ur batteriet , ställ på laddning och låt sen stå inne hela vintern. Ladda fullt på våren igen. (Annars har du inte något batteri som håller längre än 3år
3. Såvida inget är nytt på -12:or. Tempen som visas på maskinen är kylvattnet. Alltså ej motorns temperatur. Men mao, står kylvattentempen på >80c så är motorn varm.
Okej! Då har det inte varit helt dumt att göra service på våren som jag gjord ändå

Batteriet har dock inte stått varmt eller urkopplat! Men jag har lärt mig av mina misstag och kommer se till att det blir så till hösten!
Har inte heller brytt mig så mycket om tempmätaren innan.
Jag har givetvis inte gasat på med en gång heller! Utan har använt lite förnuft bara helt enkelt

kört väldigt försiktigt tills jag känner att skotern är varm, tycker man märker det på gången kanske tydligt med.