Som rubriken säger så klickar min seadoo bara när jag försöker starta den.
Äntligen så var det varmt och perfekt skoterväder idag, som jag har längtat. För bara några dagar sedan så beställde jag ett nytt batteri till min skoter som jag idag satte i. Skotern funkade hur bra som helst, startade kvickare med det nya batteriet.
Jag kör ut från hamnen och jag märker absolut inga problem med skotern, så fort jag kommer ut från hamnen så ser jag att en båt står väldigt konstigt nära stenar, jag kör vänligt dit och frågar om dem behöver hjälp. Dem svarade att motorn hade lagt av och undrar om jag kan bogsera dem in till hamnen, vilket är Max 150m ifrån. Såklart erbjuder jag mig att göra det och kör i högst 5km/h utan konstigheter. Dem står nu vid en brygga och behöver inte längre min hjälp, jag stänger av min skoter för att kolla min mobil, strax efter förösker jag starta den igen men då klickar den bara. Jag tänker direkt att det är batteriet det är fel på, så jag bytar tillbaka till det gamla, samma problem. Jag kallar dig i polare som har likadan skoter som jah, jag lånar hans batteri. Samma klickande…
Någon här som kan hjälpa mig? Kan det var själva bogseringen som har ställt till det? Kan det resulterat i att jag har fått in vatten i motorn genom avgasröret?
Uppskattar all hjälp jag kan få!