Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Platsförslag för bojbana 16 år 5 månader sedan #12485

  • lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 1615
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 1
Tänkte att vi kunde samla förslag på bra platser där vi skulle vilja ha bojbana att träna på. Posta antingen koordinater alternativt länk till platsen (skriv även vilken kommun vattenområdet tillhör) m.h.a. Google Maps , Hitta.se , Eniro.se eller annat valfritt sätt. Jag fixar ihop en kml-fil som kan öppnas i Google Maps / Earth och uppdaterar eftersom så att vi lättare kan få en översikt.

Google Maps:
maps.google.com/?q=http://rookir ... jbana1.kmz

KMZ-fil för nedladdning och visning i Google Earth:
rookira.se/random/bojbana1.kmz

Kommuner täckta:
Lidingö
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 5 månader sedan #12487

  • peppar
  • peppar Profilbild
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Inlägg: 1
  • Tack mottaget: 0
Om jag inte minns helt fel så fanns det en bana på Lidingö som låg vid södergarn men det va på tidigt 90 tal.Det är ju nästan bara skog i närheten så då kanske man inte stör så mycket. Hur ser det ut med badplatser där så att man inte stör ? 8-)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 5 månader sedan #12495

  • lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 1615
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 1
Till vänster om det markerade området "Södergarn" på kartan ovan ligger Södergarnsbadet och till höger Fågelöuddebadet. Vet dock inte hur mycket av ljudet som når dit och om man stör på annat sätt. Det är möjligt att de ligger så att skog dämpar ljudet.

Har vi inte kommit någonvart i vår när isen släppt så skall jag absolut dra runt ön med skoter och spana på bra platser.

Hur länge/långt kan man köra med ståskoter innan soppatorsk? Hur långt kan man tänka sig att köra från sjösättning till bojbana? Är det ett krav att kunna sjösätta precis invid banan? Vad krävs för att sjösätta en ståskoter? Stor ramp för bil+trailer eller räcker typ strand eller liknande?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 5 månader sedan #12499

  • buse
  • buse Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 780
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 5
Klockrent att du fixat en karta för förslag!
Vart låg stället på Ekerö? det finns ju en hel del öde ställen runt ekerö och ligger lagom mitt i allt..
Angående sjösättning av jetski så kan man ju bära ner dom om man är 2, men det är tungt och ännu tyngre när man kört hela dagen :-D
Så en ramp i närheten är nästan ett måste för att det ska passa alla..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #12802

  • 6260
  • 6260 Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 365
  • Tack mottaget: 0

BUSE skrev: Klockrent att du fixat en karta för förslag!
Vart låg stället på Ekerö? det finns ju en hel del öde ställen runt ekerö och ligger lagom mitt i allt..

Vid Lambarö, norra Drottningholm på gångavstånd från kungens lya.
Jag håller på att bearbeta Ekerö kommun, vi får se hur det går.

Som sagt tidigare; Mitt i stan -geografiskt sett och varmt vatten. Fast å andra sidan kanske lite långt ifrån en farled.
Räknas Mälaren som insjö?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #12806

  • buse
  • buse Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 780
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 5
Mälaren räknas inte som insjö!!
Och jag tror också på att leta kring Ekerö "Kulturens övärld":)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #12825

  • lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 1615
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 1
Jag och en kollega knatade runt på Lidingö Stadshus och tittade på kartor i natt och snackade lite. Han kände till norra ön bättre än mig och tror att kring Bosön kan vara riktigt bra. Dels har Bosön tydligen en egen ramp och dels är Bosön redan ett sportcenter, om man kan kalla det så. Så att fixa ännu en sport i närheten kan nog Bosön gilla och kanske hjälpa till att pressa på Staden att ge oss vatten. Sedan är det mycket berg och få bostäder i närheten så det är djupt vatten och inte grunt med massa vass som mer österut.

@c6racer: Kan du fixa en kartlänk till platsen så att jag kan lägga till den i Google-kartan i första posten?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #13220

  • 6260
  • 6260 Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 365
  • Tack mottaget: 0

Lime skrev: Jag och en kollega knatade runt på Lidingö Stadshus och tittade på kartor i natt och snackade lite. Han kände till norra ön bättre än mig och tror att kring Bosön kan vara riktigt bra. Dels har Bosön tydligen en egen ramp och dels är Bosön redan ett sportcenter, om man kan kalla det så. Så att fixa ännu en sport i närheten kan nog Bosön gilla och kanske hjälpa till att pressa på Staden att ge oss vatten. Sedan är det mycket berg och få bostäder i närheten så det är djupt vatten och inte grunt med massa vass som mer österut.

@c6racer: Kan du fixa en kartlänk till platsen så att jag kan lägga till den i Google-kartan i första posten?


Tyvärr är jag ingen datahacker eller liknande och vet tyvärr inte hur man länkar kartor.. Sorry.

Bosön har ingen egen ramp, dom använder båtklubbens ramp som ligger bredvid sportcentrat.

Hittills verkar Mälarens vatten locka mest, jag har snackat lite med diverse folk runt Bromma och Ekerö och hoppas på att snart komma med en lösning.
:winner:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #13223

  • Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 887
  • Tack mottaget: 1
Bra där Carl
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Platsförslag för bojbana 16 år 4 månader sedan #13225

  • lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Inlägg: 1615
  • Karma: 1
  • Tack mottaget: 1

c6racer skrev: (...)
Tyvärr är jag ingen datahacker eller liknande och vet tyvärr inte hur man länkar kartor.. Sorry.
(...)


Gjorde lite förklarande bilder som visar hur man länkar till kartot på de populäraste karttjänsterna.

Google Maps

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.




Eniro Kartor

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.




Hitta.se

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.




Yahoo Maps

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.




Bing Maps

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.070 sekunder