Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 15 år 11 månader sedan #17889

• teamenergizer
  • teamenergizer Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Sådär nu har jag monterat plottern på min tävlings maskin, Tack vare att Garmin är min sponsor så blev det naturliga valet att plocka ut en plotter av modell 526, då den har en snabbare processor och har en fantastisk ljus återgivning vid stark solljus, då alla tävlingar säsongen 2010 kommer hållas soliga dagar så kändes detta viktigt. Jag fick hjälp av Christer Mellin som har Nacka industriplast och är riktigt grym på kolfiber och allt annat då det gäller plast, glasfiber och skrovlagningar av skotrar. Han är även byggare av DAHL Navals ribbåtar.

Vi tog helt enkelt och använde original luckan på min Seadoo RXT-X 260RS och sågade ett hål till att börja med för att montera in en Flushmonteringskit GPSmap 5xx www.garmin.se/node/6784 . Han kan tillverka fler nu han har gjort en, är någon intresserad så skicka ett PM till mig. Här kommer det lite bilder på färdig produkt.

IMG_1667.jpg
Fungerar helt fantastiskt med de tester som den utsattes för på PWC Endurancet den 29 Maj så håller den för det mesta.
Tack Christer för ett grymt bra jobb då du tänker på detaljerna när du vidareutvecklar en produkt så att den passar för kundens användande.
/Robban
Team Energizer kör Seadoo RXT-X 260RS

Ett byggprojekt genom ett samarbete med Nivado & V-Tech

www.teamenergizer.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 15 år 11 månader sedan #18036

• swit
  • swit Profilbild
  • New Member
  • New Member

Teamenergizer skrev: Sådär nu har jag monterat plottern på min tävlings maskin, Tack vare att Garmin är min sponsor så blev det naturliga valet att plocka ut en plotter av modell 526, då den har en snabbare processor och har en fantastisk ljus återgivning vid stark solljus, då alla tävlingar säsongen 2010 kommer hållas soliga dagar så kändes detta viktigt. Jag fick hjälp av Christer Mellin som har Nacka industriplast och är riktigt grym på kolfiber och allt annat då det gäller plast, glasfiber och skrovlagningar av skotrar. Han är även byggare av DAHL Navals ribbåtar.

Vi tog helt enkelt och använde original luckan på min Seadoo RXT-X 260RS och sågade ett hål till att börja med för att montera in en Flushmonteringskit GPSmap 5xx www.garmin.se/node/6784 . Han kan tillverka fler nu han har gjort en, är någon intresserad så skicka ett PM till mig. Här kommer det lite bilder på färdig produkt.

IMG_1667.jpg
Fungerar helt fantastiskt med de tester som den utsattes för på PWC Endurancet den 29 Maj så håller den för det mesta.
Tack Christer för ett grymt bra jobb då du tänker på detaljerna när du vidareutvecklar en produkt så att den passar för kundens användande.
/Robban

Snyggt, men vill man inte ha den i blickfånget
monterade min där lulllull slangarna sitter på stora förvaringsluckan!!!
tog bort orginalet, tillverkade ett fäste i samma dim som slangen och
använde skruven där och ersatt med en annan slang o färg
drog kabeln genom slangen och vidare samma väg som till instrumenten
seadoo 215 med garmin 421
Micke

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 15 år 11 månader sedan #18038

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

swit skrev:
Snyggt, men vill man inte ha den i blickfånget

Micke

Nä i blickfånget vill man ha den som man skall köra om inom snar framtid. Har kört ett par säsonger och det fungerar riktigt bra att ha den där då den är skyddad då man dyker med maskinen i någon våg.
/Robban

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 15 år 8 månader sedan #22673

• karamelkungen
  • karamelkungen Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
snyggt gjort vad kan man få tag på en sån lucka :-D
Sea-doo RXT-X 260 with 300 hk

WHO DARES WINS

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 15 år 8 månader sedan #22678

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Har en kille som gör om original luckan för 2000:- plus inköp av flush monterings kittet.
/Robban

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 14 år 2 månader sedan #34452

• pluto
  • pluto Profilbild
  • New Member
  • New Member

Robban skrev: Har en kille som gör om original luckan för 2000:- plus inköp av flush monterings kittet.
/Robban

Det var ingen dålig arbetskostnad....såg ut ett hål efter en mall. Max 30min jobb och vem som helst kan göra det. En stickssåg på biltema kostar typ 200kr om man nu inte har en eller inte kan låna en.

Snyggt blir det hur som helst.

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 14 år 2 månader sedan #34453

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Pluto skrev:

Robban skrev: Har en kille som gör om original luckan för 2000:- plus inköp av flush monterings kittet.
/Robban

Det var ingen dålig arbetskostnad....såg ut ett hål efter en mall. Max 30min jobb och vem som helst kan göra det. En stickssåg på biltema kostar typ 200kr om man nu inte har en eller inte kan låna en.

Nja nu var det inte bara att såga ut ett hål Chrille gjorde utan förstärkte upp luckan med kolfiber och sen lackade den ett antal gånger hade luckan varit helt platt så hade det inte varit något större jobb att "bara såga upp ett hål med sticksåg". Men självklart går det att göra detta själv.

/Robban

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 14 år 2 månader sedan #34455

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Robban skrev:

Pluto skrev:

/Robban

Nja nu var det inte bara att såga ut ett hål Chrille gjorde utan förstärkte upp luckan med kolfiber och sen lackade den ett antal gånger hade luckan varit helt platt så hade det inte varit något större jobb att "bara såga upp ett hål med sticksåg". Men självklart går det att göra detta själv.

/Robban

2000 känns rätt överkomligt när man har tittat på det jobbet lite närmare :)
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 14 år 2 månader sedan #34456

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
$90 cirkagurka 700kr för dessa..

Användare "Jlewis" på greenhulk tillverkar dessa till vilken GPS, mätare du önskar.
Kanske någon ska ta och be honom ta fram några kit till dom vanligaste GPS:erna för att sälja sen.. :-D

www.greenhulk.net/forums/showthr ... =Gauge+Pod

Re: Montering av en Garmin 526 i en Seadoo RXT-X 260RS 14 år 2 månader sedan #34457

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Sorry Robban nu går jag lite offtopic i din tråd med en massa kladd:)
Men vill bara visa upp lite fler exempel..

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.071 sekunder