Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14791

• kimpan88
  • kimpan88 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
okej låter som det blir en med jul ändå, den ser ju någolunda välbyggd ut, ingen som har erfarenhet av den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14794

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

Lime skrev: jag har jätteproblem att få av skotern varje gång som jag sjösätter. Måste nämligen antingen åka väldigt långt ned i vattnet med bilen eller dra/trycka/rycka som en galning för att få av skotern. Med hjul så blir det mycket enklare!

Lime du har en lätt liten RXP... sluta gnäll ;) ;) ;) ;) ;)

prova få av en kawasaki ultra 250x på 480 kg från en jetloader kärra som inte är fullt nere i vattnet!
då snackar vi GYM PASS!!!!!!!!! där är det lyfta trycka och pressa satan som gäller!...
har iof bara hänt en gång då jag oftast sjösätter där det går att köra ner långt så man slipper genomlida sjösättnings gym passet ;) ;)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14801

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ni som väljer trailer med hjul, rekommenderar att ni byter ut de hårda "skit" hjulen som sitter på många vagnar idag mot luftfyllda gummihjul. Har sett ett antal dåliga exempel på hur skrovet tar skada vid punktbelastning. Jag tränar hellre lite extra och har min skoter på skenor :-D

Finns vagnar där skenorna vinklade så att det blir enklare att putta av skotern.
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14835

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

jollo__123 skrev:

Lime skrev: jag har jätteproblem att få av skotern varje gång som jag sjösätter. Måste nämligen antingen åka väldigt långt ned i vattnet med bilen eller dra/trycka/rycka som en galning för att få av skotern. Med hjul så blir det mycket enklare!

Lime du har en lätt liten RXP... sluta gnäll ;) ;) ;) ;) ;)

prova få av en kawasaki ultra 250x på 480 kg från en jetloader kärra som inte är fullt nere i vattnet!
då snackar vi GYM PASS!!!!!!!!! där är det lyfta trycka och pressa satan som gäller!...
har iof bara hänt en gång då jag oftast sjösätter där det går att köra ner långt så man slipper genomlida sjösättnings gym passet ;) ;)

Min måste vara felinställd eller något för Fredrik har en lite nyare (tror jag) Jetloader och han kör RXT och han har inga problem att få i sin i samma ramp. När han däremot skulle visa mig hur man gjorde på min så gick det inte lika enkelt. Tror att den ligger för platt eller något. Får se när man får tummen ur och ändrar vinkeln på brädorna... ;)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14838

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lime skrev:
Min måste vara felinställd eller något för Fredrik har en lite nyare (tror jag) Jetloader och han kör RXT och han har inga problem att få i sin i samma ramp. När han däremot skulle visa mig hur man gjorde på min så gick det inte lika enkelt. Tror att den ligger för platt eller något. Får se när man får tummen ur och ändrar vinkeln på brädorna... :roll:

Nä du Lime du får helt enkelt gå till gymmet lite mer och kanske ändra vinkeln på brädorna lite grann. Anders Strömnes har säkert något bra tränings tips, han är ju liksom en mänsklig lyftkran har hört rykten att han kommer att köra skoter på en vanlig kärra och helt enkelt lyfta av den från släpet. :roll:
Är man så här vältränad så behövs ingen trailer. :roll:
Anders.jpg
Han kan säkert hjälpa till nästa gång att få av skotern :roll:
/Robban

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14839

• fredrik00
  • fredrik00 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Någon som har nån bild på någon garage vagn?

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14840

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev:

Lime skrev:
Min måste vara felinställd eller något för Fredrik har en lite nyare (tror jag) Jetloader och han kör RXT och han har inga problem att få i sin i samma ramp. När han däremot skulle visa mig hur man gjorde på min så gick det inte lika enkelt. Tror att den ligger för platt eller något. Får se när man får tummen ur och ändrar vinkeln på brädorna... :roll:

Nä du Lime du får helt enkelt gå till gymmet lite mer och kanske ändra vinkeln på brädorna lite grann. Anders Strömnes har säkert något bra tränings tips, han är ju liksom en mänsklig lyftkran har hört rykten att han kommer att köra skoter på en vanlig kärra och helt enkelt lyfta av den från släpet. :roll:
Är man så här vältränad så behövs ingen trailer. :roll:
Anders.jpg
Han kan säkert hjälpa till nästa gång att få av skotern :roll:
/Robban

Jo, jag vet att jag är otränad men Fredrik försökte ju få av MIN skoter från MIN trailer och lyckades inte heller att göra det lika enkelt som han fick av sin tjocka RXT från sin trailer. Kanske kan olja in eller vaxa in brädorna som den står på så att det blir lite glid? =)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14841

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

fredrik00 skrev: Någon som har nån bild på någon garage vagn?

www.guppa.se/index.php?option=com_jfusio...mp;hilit=garage+vagn

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14842

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Är mattorna väldigt slitna Lime på min gamla vagn så fick man ta i som fan för att få av den, men likadan vagn men nya mattor så gick det mycket lättare. Så mitt tips är att du byter mattorna om dom är slitna.
/Robban

Re: Trailers 16 år 3 veckor sedan #14852

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Detta kanske kan vara en lösning.

The new R&D EZ-Slide Bunk Glides are designed to mount directly on the top side of the trailer bunks creating a new low friction slippery surface that allows the watercraft to glide on or off the trailer, making loading and unloading a personal watercraft easy. Designed and molded from high density urethane to significantly support the hull surface for proper trailering. The EZ-Slides are black in color and come in a six piece set complete with stainless steel button head mounting hardware. One set needed per watercraft. Order a set today and take the work out of loading and unloading your watercraft.

www.rd-performance.com/catalog/b ... k%20Glides
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Sidan laddades på: 0.073 sekunder