Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

GoPro HD HERO2 14 år 6 månader sedan #33205

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
GoPro har släppt en ny kamera! Det är deras gamla HD HERO som uppgraderats till HD HERO2. Priset är 299,99 USD och den kommer i tre olika paket: Motorsports Edition (passar bäst för oss med vattenskoter pga sugkoppen), Outdoor Edition (med chestmount och helmetstrap) samt Surf Edition (med två stycken surfbrädemounts samt flytande lucka). Samtliga tillbehör kan självklart köpas styckvis också om man t.ex. vill ha både chestmount och sugkoppen.

Nyheter:
  • 11 megapixel istället för 5 MP som förra hade (Professional 11MP Sensor)[/*
  • dubbelt så snabb bildprocessor vilket kommer att resultera i snabbare bildtagning (2x Faster Image Processor)[/*
  • dubbelt så skarp lins (2X Sharper Glass Lens)[/*
  • bättre bilder i lågt ljusförhållande, t.ex kvällstid eller inomhus (Professional Low Light Performance)[/*
  • hela 120 fps(!!) i WVGA-upplösning samt 48 fps i 960p, vilket kommer att kunna ge jävligt fräna hopp-/krashklipp om man går ned i upplösning till Wide-VGA istället för 720p (120 fps WVGA, 60 fps 720p, 48 fps 960p, 30 fps 1080p Video)[/*
  • 170º eller 128º vidvinkelseende vid fotografering (Full 170º and Medium 127º FOV Photos)[/*
  • kan ta 10 st 11 megapixel foton på en sekund i burst-läget! (10 11MP Photos Per Second Burst)[/*
  • 0,5 sekunders-timelapse läge, dvs att den fotograferar automatiskt två bilder i sekunden (1 11MP Photo Every 0.5 Sec Timelapse Mode)[/*
  • 3,5 mm kontakt för extern stereomikrofon (3.5mm External Stereo Microphone Input)[/*
  • snyggare och enklare att förstå interface (Simple Language-based User Interface)[/*
  • dioder på alla sidor för att indikera att kameran spelar in (så att man ser när den sitter framför dig riktad framåt på skotern)[/*
  • kopatibel med det kommande tillbehöret Wi-Fi BacPac och Wi-Fi Remote! (Wi-Fi BacPac™ and Wi-Fi Remote™ Compatible (finns inte ute än))[/*
  • skeleton-kamerahuset (som har öppning för kontakter på sidan) följer numera med alla GoPro-paketen[/*[/list

gopro.com/cameras/hd-hero2-motorsports-edition/

Den här bilden är gömd för gäster.
    Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

De nya tillbehören Wi-Fi BacPac och Wi-Fi Remote (som ej kommit ut än) kommer att göra livet enklare för oss som mountar våra GoPros på hjälmen eller skotern. Med dessa så kan du:
    • starta och stoppa inspelning av upp till 50 olika GoPro-kameror med fjärrkontroll[/*
    • spela upp video/foton och kontrollera kameran via en GoPro App på mobilen[/*
    • livestreama video och foton till webben[/*
    • fjärrkontrollen skall vara helt vattentät![/*[/list

gopro.com/hd-hero-accessories/wi ... ote-combo/

Allt det här låter riktigt smaskigt och jag önskar att jag hade pengar över att lägga på en ny GoPro, men iom att jag ska sälja skotern så känns det inte som att jag behöver kameran lika mycket nu som förut.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GoPro HD HERO2 14 år 6 månader sedan #33220

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Nästa sommar kommer bli grym !
Jag kommer ha 2st GoPro HD2 kameror monterade på skotern så då kommer bli mycket film :-D
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.063 sekunder