Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Yamaha vx 110 sport 2006 går sakta 10 år 8 månader sedan #45065

• skippero
  • skippero Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 3
Det låter inte troligt att rollat skrov skulle göra så stor skillnad i mina öron.
Ett tips är att kolla större utländska forum som pwctoday.com och greenhulk. Finns massor med trådar med liknande problem. Jag kollade lite och det verkar som vx110-2006 normalt skall varva ca 8000rpm och då gå i 50mph/80km/h.
En tråd med problem som löstes med tändstiftsbyte säger att skotern gjorde 39mph/63km/h vid drygt 7000rpm och då gick den sannolikt på 3 cylindrar. Om du har liknande prestanda så hade jag kollat stiften direkt efter körning för att se om något avviker från de andra och är t ex blött för att se om någon cylinder inte går.
Kolla även att luftfiltret inte är igensatt med olja. Kan hända om man fyllt med för mycket motorolja då vevhusventilationen går ut i luftboxen.
När du provkör kan du ju också mäta hastigheten med en GPS så du vet att hastigheten stämmer.
Lycka till.
Yamaha FX HO 160hk -2004

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Yamaha vx 110 sport 2006 går sakta 10 år 8 månader sedan #45066

• sellstedt94
  • sellstedt94 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 1
Har frågat på pwc också å dom sa att jag skulle serva den med olja filter stift å de gjorde jag men det blev ingen skillnad och stiften ser bra ut efter körning. Jag har mätt upp hastigheten med GPS å den ligger på strax under 60kmh.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.057 sekunder