Vill du synas här?
Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Problem yamaha wave raider 1100 2 veckor 1 dag sedan #47892

• Andreas pp
  • Andreas pp Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej gott folk.

Köpte en vatten skoter förra året. Skrovet är Yamaha xlt 1200, å det visade sig att motorn va utbytt till en wave raider 1100 kubik. När jag köpte den så gick den inte riktigt som den skulle, på halv gas gick den hyfsat men inte bra, när ja tryckte gasen i botten så bröla den som fan, . Jag rev det mesta å bytte ut till nya delar som, nya cylinders, kolvar nållager. Å kolv ringar. Toppen lämnade ja iväg för planing, när jag ändån va igång så bytte jag samtidigt , drivaxel, impeller, impellerhus,(jethus) lager . Så med andra ord allt nytt å bytt bak till med. Bytte till helt nya tänd kablar samtidigt, nya stift.får den inte till att gå fortfarande som den ska. Så jag plockade av förgasarna å skickade i väg till tuffe här i forumet på renovering å rengöring . Fick hem dom satt ihopa allt å får den inte till att gå fortfarande, förgasarna e bestyckade med nya original delar. Nu till min fråga , någon som
Har någon idé på vad fan det kan vara ??? Är det någon här på forumet som kan ställa förgasarna ? Glömde tillägga att alla packningarna e bytta. Å jag har jämt komp på alla cylindrarna , för mig när jag kollade i somras att de låg på 9 eller 12 kg i komp på alla tre cylindrarna . Blir knäpp på det vill bara få skitet att gå som den ska . Lagt så mycket pengarn på den nu. Så måste få den å gå till
Sommaren. Kanske någon här inne eller vet någon som e duktig på problem å vill kollla på den å fixa den till
Mig.. bor i Skåne !

Mvh Andreas

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Problem yamaha wave raider 1100 2 veckor 1 dag sedan #47893

• Andreas pp
  • Andreas pp Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Reedsen är nya med !

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.102 sekunder