Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24940

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

Christian skrev:

mrracing skrev: My question is why should a reflash ECU tech rule save costs for the pilot?
If we have the old rule, the pilot can make the choice between original reflash and aftermarket ECU, and if he takes the reflash option , he has the exact same cost as with the new rule proposal !

+1

Ok, sjrc har tänkt över saken och ändrat förslaget till att även inkludera förbud för modifiering av ECU i stock klassen. Främst för att överensstämma med UIM regler.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24941

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

c6racer skrev:

Christian skrev:

mrracing skrev: My question is why should a reflash ECU tech rule save costs for the pilot?
If we have the old rule, the pilot can make the choice between original reflash and aftermarket ECU, and if he takes the reflash option , he has the exact same cost as with the new rule proposal !

+1

Ok, sjrc har tänkt över saken och ändrat förslaget till att även inkludera förbud för modifiering av ECU i stock klassen. Främst för att överensstämma med UIM regler.

+1
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24942

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

c6racer skrev: Ok, sjrc har tänkt över saken och ändrat förslaget till att även inkludera förbud för modifiering av ECU i stock klassen. Främst för att överensstämma med UIM regler.

Det förslaget kan jag förstå även om jag är helt emot det! :)

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24943

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Varför måste man vara kvar i stock om man nu vill hålla på och trycka in pengar och trim i skotern? Är man lagd åt det håller så är det väl bara att se till att anmäla sig till open så är ju problemet löst?

Hur många tävlingsförare kommer från utlandet för att köra i stock?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24944

• 88racing
  • 88racing Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
88 BENELLI RACING -Live a Dream Ride Extreme-
Pro Turbo Ultra, Pro Open Kawa Ultra380x
Benelli B3R Sport, Benelli B3S Extreme

<a class="postlink" href="www.88motorsport.fi" onclick="window.open(this.href);return false;">www.88motorsport.fi

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24945

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

c6racer skrev:

Christian skrev:

+1

OK..denna tråd har kanske gått överstyr lite och det finns olika åsikter det köper jag, men jag förstår inte hur SJRC kunnat "tänkt över saken" utan att medlemmarna fått vart med och tycka ?
Är det bara vissa utvalda som får tycka för klubbens räkning ?
Eller hur funkar det Carl ?
mvh
/Peter

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24947

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev: Rickard seriöst vad menar du med det? Det var ju bara Roland som körde alla tävlingar i år i offshore och du körde en av dessa vi var ju totalt 12 som körde i stock klassen om det nu inte är så att ert stall har ökat i antal vilket jag inte vet då er hemsida har varit ur funktion de senaste halvåret.
Vi är faktiskt fler som är ute på banan.

Okej, med den tonen du använder så förstår jag att vi är oense i frågan.

Mitt inlägg ang. startande kanske du inte borde tagit ordagrant, meningen var
att framhäva hur några det är som kör, ledsen att det inte gick fram.

förövrigt så finns sidan fortfarande, ligger här, laquist.se/
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24948

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

PeterB skrev: OK..denna tråd har kanske gått överstyr lite och det finns olika åsikter det köper jag, men jag förstår inte hur SJRC kunnat "tänkt över saken" utan att medlemmarna fått vart med och tycka ?
Är det bara vissa utvalda som får tycka för klubbens räkning ?
Eller hur funkar det Carl ?
mvh
/Peter

Denna motion kommer ifrån SJRCs senaste möte, tyvärr var du inte närvarande då.
Närmare bestämt ifrån en medlem, som precis som vi alla andra medlemmar hade möjligheten att komma med förslag till SVERA.
Motionen blev godkänd av närvarande på mötet att skickas till SVERA.
Ändringen av motionen har återupptagits till diskussion mellan de berörda parter inom klubben.

Detta är inte min personliga åsikt eller beslut.

Ska vi hålla denna tråd till frågor angående förbundsmötet?

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24949

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Som sagt:
"Till motionen har kommit ett tillägg. Antingen kör vi på som vanligt eller "förbjuder" ECU byte och/eller omprogrammering helt & hållet. Så är förslaget nu. Någon mellanvariant blir inte aktuellt"

Detta var på min inrådan. Det har även kommit tilägg/ändringar/rättningar på andra motioner efter påpekande.

Detta är ju bara ett förslag, det skall röstas om det. Vill ni framföra era åsikter är ni välkomna men till slut är det klubbarna med sina tilldelade röster som beslutar.
Rösterna är fördelade på hur många licenser som lösts per klubb samt hur många tävlingar resp. klubb arrangerat 2010. Så avgörandet ligger där.

Men kom gärna och diskutera/lyssna.
anmälan till eller

På inrådan av en annan som bryr sig om sporten och ringde idag så skall en punkt tas upp igen på årsmötet. Etik & Moral !
Jag har varit ordförande i 5 år för closed course, vi har aldrig diskuterat något så livligt som sker nu. Det är positivt på många sätt men ta det lite lugnare är ni snälla. Inom CC har vi haft våra möten, bestämt något och alla har faktiskt respekterat detta. Det har aldrig diskuterats på forum vad jag kan komma ihåg.
Det har varit en mycket god Jetski-sfär, alla har känt gemenskap, låt oss fortsätta med det.

En utav världens bästa promoter/arrangör/tävlingsledare, Yves Van Heers sa när han gästade Alpen Adria Cup i somras följande på prisutdelningen: (med tårar i ögonen)
-jag vill säga en sak till alla som tävlar:
Respektera de som arrangerar tävlingar. Gå inte runt från "camper till camper" och prata skit om att denna tävling är kass eller att de som gör något för sporten gör si eller så och att det är fel eller värdelöst. De som arrangerar & engagerar sig älskar sporten lika mycket som er så respektera de som gör det möjligt !

Mer kan ni läsa på: www.ojk.se/referat_10/prag/referat_prag.html

Tänk på detta...

Vad tycker ni om de andra motionerna ?

MVH Håkan Borgström

Re: Årsmöte ! 15 år 5 månader sedan #24952

• mr.turbo
  • mr.turbo Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Håkan skrev : Vad tycker ni om dom andra motionerna?
jag tycker de är både bra o dåliga för delat 50-50% min egen motion har blivit omformulerad någonstans på vägen ,det står Ersätt ”Open” o veteran klasser med ”GP”, det borde stå Ersätt "OPEN reglementet" med "GP reglementet" men det reder nog ut sig på mötet.
Se nu till ni alla som har åsikter om motionerna och gå på mötet och lägg fram era åsikter,
så vi kan fatta ett bra beslut.

Sidan laddades på: 0.074 sekunder