Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10754

• jowel
  • jowel Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev: Bra jobbat Niklas medan vi andra håller på att vinterkonservera våra maskiner så håller du på att trimma utav bara den inför 2010. Nu börjar det ju likna något kommer att bli mycket intressant att se var Blue Dragon kommer sluta någonstans. Det är ju tur att Yamaha har förlängt sina garanti villkor för dina maskiner det är väl FZR som ligger bakom det eller hur? :wave: Hela Yamaha gänget måste ju göra vågen.

Godkväll Robban,

Du och en del andra undrar säkert varför det är sådan aktivitet just nu, mitt i sen-hösten på gränsen till vintern med trimningar...
Jo, vi har ett flertal kunder som vill säkerställa att inte "äventyra" nästa års vattenskotersäsong utan trimmad skoter. Mao vill de bli klara med sina beställda trim innan vinterkonserveringen.
Det är ett mycket smart drag eftersom när våren kommer (mars/april) så är det fullt tryck och en massa saker som kan strula innan man får sin skoter körklar, såsom restningar av produkter från USA/Australien/England och framför allt likasinnade kunder som också vill trimma (högbeläggning=kö). Att sedan merparten av kunderna vill "uppgradera" till ett vassare trim inom kort hör också till vanligheterna. Som sagt ett slags gift!

Sant, FZR blir basen. G A R A N T I har ingen från leverantören som trimmar oavsett varumärke. Det är därför det är så viktigt att man vänder sig till någon som verkligen kan.
En originalmotor kostar lätt mellan 100.000-165.000 att köpa ny när man skjutit den gamla pga av okunskap...

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10759

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

RIB Extreme skrev: (...)
En originalmotor kostar lätt mellan 100.000-165.000 att köpa ny när man skjutit den gamla pga av okunskap...
(...)

165 låter som en dyr motor! Min RXP-X kostade ju det där ny (hela skotern alltså). Såg en ny (enligt annonsen iaf) RXP motor på blocket i somras för 40 000 kr.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10771

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

RIB Extreme skrev: Det är därför det är så viktigt att man vänder sig till någon som verkligen kan.

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Så du menar att du är expert på att trimma vattenskotrar? Hur lång erfarenhet har du av det?

Verkar konstigt att en utbytesmotor kostar lika mycket som en helt ny skoter, vart har du fått de siffrorna ifrån?

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10772

• jowel
  • Elite Member
  • Elite Member
Ola,

Min erfarenhet av vattenskoter trimning är relativ begränsad och sträcker sig ca 2 år tillbaka i tiden.
Mitt Trimteam bestående av "Turbo Tobbe" och "Blueprint Matz" har mångårig erfarenhet tillbaka i tiden, både internationella som nationella trimningsprojekt inom många områden. Själv har jag fokuserat mer på Motec programmering och analys/diagnos.
Om jag själv ensam är expert? Nej, men tillsammans med mitt Team är vi i synnerligen i framkant inom trimningsområdet i Norden och arbetar i tät relation med Motec England (Motec Europa). Enkelt förklarat så kompletterar vi varandra mycket bra.

Vad våra referenser säger om oss är bla följande:
-Leverans av utlovad prestanda (Toppfart och acceleration)
-Mycket hög hållbarhet och tillförlitlighet på våra trimpaket
-Hög servicegrad och proffesionellt bemötande

//////////

Ola,

Du har varit rätt fekvent med inlägg på Forumet under en längre tid, dock så är nästan samtliga av dina inlägg alltid av negativ eller mycket negativ karraktär. Många är vi som är rejält trötta och undrar vad du egentligen tillför eller har tillfört tillbaka i tiden. Negativism står oftast för osäkerhet och den bristande förmågan att skapa någonting själv = /avundsjuka/.
När Malte och jag har "Catfight" så brukar vi ringa varandra efteråt och skratta åt allt sammans, men med dig så är negativismen grundmurad. har du ett problem med mig personligen så tycker jag att du skall ta kontakt med mig personligen och låta Guppa´s medlemmar slippa höra din klagosång (Prova klagomuren, Västra muren i Jerusalem)

Du har ju bevisligen varit duktig på tävling samt fått ordentlig fart på din skoter inom Stock-klassen. Visa upp lite positiva sidor och dela med dig av dina färdigheter inom exempelvis tävling eller skapa en projekt tråd dår du visar hur du trimmade Kawaskin, - helt enkelt Ola - släpp hörnflaggan och var lite glad :-D

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10775

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Varför skriver mitt riktiga namn och gör massa personangrepp bara för jag ställer frågor på ett diskussionsforum? Det räckte väl med den första delen av svaret?

Vad menar du för negativa inlägg?

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10776

• jowel
  • Elite Member
  • Elite Member
Ola,

Jag trodde inte att du behövde gömma dig bakom ett "användarnamn" för att framföra dina frågor eller åsikter. Ber om ursäkt om jag röjt din identitet. Det är bara att registrera om så förblir du anonym igen.

Du förstår mycket väl vad vi menar, ta fram dina positiva sidor och bidra på diskussionsforumet istället. Lägg ut en Kawasaki tråd ikväll, det finns garanterat ett jätteintresse att få veta hur man maximal modifierar en Kawasaki för Stock-klassen avseende toppfart, sjöegenskaper och budgetinköp av trimdelar.

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10777

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Och här i andra ronden kliver Guppa in.. ;)

Talan och frågan är fri härinne, detta är ju ett diskussionsforum men försök hålla er så proffsiga som möjligt!
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10778

• klingenberg
  • klingenberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
tycker det är mycket intressanta projekt trådar du för niklas..
även fast ni haft nu lite "Catfights" och gått från projektet lite..

men jag tycker verkligen att du gör guppa till lite mera intressant läsning med dina projekt.

keep up the good work! lycka till med din MONSTER SHO.. /peter
SEADOO RXP Stage III+

Dragbil: AUDI RS6

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10781

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Intressant läsning.

Re: PROJEKT MONSTER SHO 16 år 5 månader sedan #10782

• klingan1
  • klingan1 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Håller med Klingenberg =mkt bra Niklas :-D /Jimmy
FX SHO 68,5 By TLracing

Sidan laddades på: 0.071 sekunder