Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17822

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Varför missade du PWC? Vi saknade dig. :-(
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17830

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

Anders Strömnes skrev: Sådär då är man hemma efter x antal timmar i Maltes garage, men det va kul och lärorikt att vara med o pilla på grejerna. Lärde mig en hel del av honom! ;)

"Äntligen!!" Positivt besked på att det finns potential i nya RXT:n för topphastighet utöver skrovets goda sjöegenskaper.

Första fullgasprov blev med en hel del saknade komponenter som behövs för att uppnå högre siffror på gps:en.

Nozzle 88 mm (Istället för 84 eller 83)
Original Pump och kon. (Väldigt trubbig kon i plast) ;)
Ställd Nozzle i ett provisoriskt fastläge ca 1 grad neråt.
(För att hålla ner nosen i vågorna under PWC Endurance som jag tyvärr missade) ;)
Endast testat en impeller.
Original intagsgaller. (Finns inget annat att tillgå ännu)

Efter några sekunder fullgas så stod det klart, 80 mph i första provisoriska setup. Ska bli kul att se vad Malte kan trycka upp den i när alla bitar är på plats! ;)

;) Kul och höra Anders...

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17834

• anders strömnes
  • anders strömnes Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
Måste skynda mig till gymmet nu de stänger kl 18 så fattar mig kort =)
Vi hade inte bytt bränsletrycksregulatorn vilket behövdes då den gick för snålt, så fick byta den o sen ställa upp trycket efter det. Vid högre tryck blev Lambdavärdet bra. Hade jag kört PWC så hade maskinen gått sönder med all säkerhet, vi gjorde iaf ett försök, ibland går inte allt som man tänkt sig. Det är mer pill än man tror att få en maskin perfekt till 100 % men den kommer bli grym. Återkommer med mer info..

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17859

• anders strömnes
  • Elite Member
  • Elite Member

c6racer skrev: Berätta nu om detta projekt!
Vad har gjorts och skall göras?

Malte vill inte att jag berättar mer nu så jag ska vara tyst som en mus ett tag :-D
(SORRY för det)

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17875

• 6260
  • 6260 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
De e lugnt, men jag är väldigt nyfiken... ;)

Du kommer väl till Super Saltis och visar upp maskinen?

/C

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17883

• anders strömnes
  • Elite Member
  • Elite Member
Hade jättegärna kommit, men kan tyvärr inte!! :( COOLT med prispengar!! Jag ska ha skiftfesten för 27 inbjudna personer på mitt jobb i år vilket är nått jag bestämt och tagit på mig sen ½ år, och så som alla jobbar o kan så passade endast 19e Juni så offrar mig för jobbkamraternas skull denna gång..

Va nära på att maila ut frågan om ändring av datum men jag orkar inte vara så jobbig, jag får satsa på Svenska Kuppen istället! :(

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17960

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Pratade med Malte idag och han tror att ni kommer lätt nå 84mph med din maskin, det skall bli kul att se den när den är klar.
/Robban

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17962

• anders strömnes
  • Elite Member
  • Elite Member
Då kommer ja till sthlm o visar upp den, kommer även filma en hel del, har redan prövat go pro hd kameran o den är grym, fick till det kanon på hjälmen så att man hela tiden ser lite av instrumentpanelen o resten frammåt ganska centrerat =)

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #17994

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Ja trots en massa negativa småsaker som varit på tapetern för just Rxt rs så ser tydligen Malte väldigt stor potential i den, vilket man kan se genom din maskin som kan prestera så pass bra toppfart med så stor nozzel m.m.!

Re: Projekt Seadoo RXT-X 260 ROTAX RACING/IGNI-POWER 15 år 10 månader sedan #18008

• anders strömnes
  • Elite Member
  • Elite Member

BUSE skrev: Ja trots en massa negativa småsaker som varit på tapetern för just Rxt rs så ser tydligen Malte väldigt stor potential i den, vilket man kan se genom din maskin som kan prestera så pass bra toppfart med så stor nozzel m.m.!

Japp mycket slarv o småfel från fabrik som verkar vara samma på alla exemplar, men går att bygga bort om man bara har ork :-D

Är iof nästan ett måste på nya att göra små åtgärder med olika saker annars är den knappt körbar och säker. I det stora hela så kommer det inte göra nått i slutändan.

Sidan laddades på: 0.066 sekunder