Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Läsarens svar på svaret på frågan. 14 år 1 månad sedan #34294

• zebbe
  • zebbe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Att ni byter viskositet ser jag inte som något konstigt. Maskinen är ju inte direkt original längre ;-)

Det jag reagerade på var det här,

"Vi har valt att gå ifrån Seadoo´s original olja för att nu köra med Statoil Raceway olja 25W-50. Varför vi valt denna olja är för att den den har bättre smörjande egenskaper för denna maskin. Vi värmde upp oljan och kände på den innan vi startade maskinen plus det samma med original oljan dessa två kändes helt annorlunda mellan fingrarna den vi använder var mycket lenare. "

Tolkade det som att det var samma viskositet på oljorna, tänkte inte på att det inte är samma viskositet mellan dom och det är där skillnaden låg.

Jag har faktiskt aldrig hört att Statoils olja ska vara bra, snarare tvärt om. Men har Martin goda erfarenheter av den så ifrågasätter jag inte det.

Japp det ska bli kul att se den igen, när jag var där var motorn på g in i skotern igen.

Jag var där och handlade lite inför Endurancet och sommaren ;-) Får jag något på huvudet så kan jag inte släppa det sen!
SeaDoo RXP-X 260 RS

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Evakuering av varmluft i maskinrummet 14 år 1 månad sedan #34306

• teamenergizer
  • teamenergizer Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
Och i brevlådan idag så låg ett tjockt kuvert med snöskoter tillbehör, jo nämligen en förpackning med FROGZSKIN från just www.frogzskin.com dessa är riktigt bra att använda även på vattenskoter då de är vattentäta så att varmluft kommer ut men vatten stannar kvar ute. Monteringen av dessa kommer jag att visa om några dagar men så här ser de ut inte farligt dyra är de heller.

Frog Skin.jpg

Återkommer.....
Team Energizer kör Seadoo RXT-X 260RS

Ett byggprojekt genom ett samarbete med Nivado & V-Tech

www.teamenergizer.se

Tips från läsare. 14 år 1 månad sedan #34318

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Robban nu får du ta och lungna dig med inköpen! bensinpriset har höjts rejält , kommer nog hamna upp emot 16kr/l till sommaren. Dags och lägga undan pengar till soppan istället :lol:
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Punka eller? 14 år 1 månad sedan #34319

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Va fan, fick du punka på trailern flera gånger i filmerna eller? ;))

Grymt bygge ;)
GP1300R SÅLD*

Installation av Frogzskin 14 år 1 månad sedan #34342

• teamenergizer
  • Senior Member
  • Senior Member
Så där då sitter FrogZskinen på plats, detta för att förbättra evakueringen av varmluft ur motor rummet. Här är lite bilder på hur det blev helt enkelt.

Frog 3.jpg

Det var det hela och efter tagit bort tätningslisten längs bak så blir det bra luftning.

/Robban

www.teamenergizer.se

Berka undrar om kvaliten på avstängninskranen. 14 år 1 månad sedan #34374

• berka
  • berka Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Kranen för att stänga av vattnet ser billig ut och plastig? Inte bättre och köra en ordentlig avstängningskran?

Svar på Berkas fråga. 14 år 1 månad sedan #34375

• teamenergizer
  • Senior Member
  • Senior Member

Berka skrev: Kranen för att stänga av vattnet ser billig ut och plastig? Inte bättre och köra en ordentlig avstängningskran?

Nja så där jätte billiga är de inte ca 250:-/st. Det är flera i U.S.A som kör med just denna kran då den inte påverkas av saltvatten plus att den är gjord för att tåla högt tryck.

Mig själv från min säljtråd förra våren skrev: Detta är ett måste om man skall bogsera skotern vid tex motorstopp eller liknade, visst det går säkert att bygga ihop något från den lokala järnaffären/röraffären men inte detta kit. Detta kit är väl beprövat av flera vänner i USA och det fungerar kanon, fördelarna är att det är gjort i gedigen plast som tål trycket i slangen plus att den väger lite vilket är bra så att det inte ligger och slår i skrovet som en metall ventil kan göra.

Mycket lätt att installera tar för en okunnig ca 1tim max och för en skoternörd ca 20min.

( Visst det går att använda en slangtång lika bra men det är inte lika smidigt, denna sitter på min tävlings maskin. Detta efter att jag upptäckte att det var lite svårt att få ditt tången när det gick lite sjö som det gjorde på tävlingen i Gävle då jag fick en lina i pumpen och var tvungen att bli bogserad till depån. Speciellt på denna modell av skoter där man öppnar luckorna bak för att nypa åt slangen till följd av att man får in mycket vatten i skotern om det blåser mycket.

Kulventilen klarar av 150psi vid +22grader så den är väl tilltagen.

Hoppas att det var svar på din fråga Berka.

www.teamenergizer.se

Läsar fråga ang montering av GPS 620. 14 år 1 månad sedan #34377

• magnusbengtsson
  • magnusbengtsson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Teamenergizer skrev:
Jag kan lägga upp lite bilder på mitt montage av GPS då flera som satt den uppe framför styret insett att det blir för hård slitage att ha den där med följd att kåpan spricker efter man dyk genom en våg.

Det kommer mera!

Grym montering av GPSen! Jag har planerat att göra precis såhär med en Garmin gpsmap 620 med flush mount, inte nödvändigtvis i kolfiber dock, men har INGEN aning om hur man gör!
Hur gjorde du och vad kan du ge för tips till mig?
Järnbröderna AB
Sea-Doo GTX Limited iS 260 2011

Securmark Stöldskyddsmärkning
Garmin 620 flushmount, BlueChart G2 Vision VEU711L
Jobe Binar towable

Svar till Magnus ang GPS 620 14 år 1 månad sedan #34392

• teamenergizer
  • Senior Member
  • Senior Member
Tjena Magnus luckan på dessa maskiner är ju lite dum för att göra infälldmontage på då det blir en del extra jobb. Fördelen med att göra detta är att man kan ha en Garmin 526 tex denna GPS är betydligt bättre vid starkt solljus = bättre bild. Hoppas återkomma med lite bilder från Mässan nästa vecka på lite smarta lösningar för de som inte har möjlighet att ta sig till Stockholms mässan i Älvsjö.

Om du nu skall göra en infälldmontering så skall du använda detta tillbehör.

Flushmonteringskit.jpg

Sen är det bara att göra hål i luckan sätta dit den och använda sikaflex så att den sitter som berget se till att inte göra hållet för stort hellre lite för litet för att sen fila upp det så att den passar perfekt. Lycka till med din montering så att man får se hur det ser ut när du kommer den 26 Maj och kör PWC´t för det kommer du väl upp till Stockholm och gör?

www.teamenergizer.se

Svar från läsare. 14 år 1 månad sedan #34394

• magnusbengtsson
  • magnusbengtsson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Hej och tack för svaret!
Ja, precis som jag skrev så är det ju ett flush mount jag har tänkt att fälla in. Vill ha en 620, trots att den kanske är lite ljussvagare, då skärmstorleken och det faktum att jag även kan ha navigation i bil eller köra den på batteri tilltalar mig ganska mycket. ;)
Men jag vill ju även ha det lite snyggt osv och på din lucka ser det ut som att du har fått till det riktigt snyggt med kolfiber runt din garmin på sidorna där den sticker upp ovanför luckan och just detta vill jag lösa på ett liknande sätt!

Jag hoppas på att kunna delta i PWC ENDURANCE men det är inte säkert tyvärr...
Järnbröderna AB
Sea-Doo GTX Limited iS 260 2011

Securmark Stöldskyddsmärkning
Garmin 620 flushmount, BlueChart G2 Vision VEU711L
Jobe Binar towable

Sidan laddades på: 0.094 sekunder